Αυτά είναι τα 5 ζαχαροπλαστεία με τις καλύτερες βασιλόπιτες στην Αθήνα

Τσουρέκι ή κέικ; Το δίλημμα αυτό είναι για τους πολλούς που αγοράζουν τη βασιλόπιτά τους. Σε κάποιες περιοχές η βασιλόπιτα είναι με πρόβιο κρέας ή χοιρινό κρέας και τραχανά. Εκεί το δίλημμα είναι αλμυρή ή γλυκιά;

Αν και είμαι περισσότερο της βασιλόπιτας από τσουρέκι, πριν από πέντε χρόνια είχα την τύχη να δοκιμάσω τη βασιλόπιτα σε στυλ κέικ από το ζαχαροπλαστείο Παύλου (Παπαδιαμαντοπούλου 24 Γ, Ιλίσια, τηλ. 210-7774.012). Ήταν τόσο γευστική, που αποτέλεσε καταλύτη για άμεση αλλαγή συνήθειας. Διατίθεται σε δύο βασικές «εκδόσεις», μία με πορτοκάλι και μία γεμάτη μικρά, τραγανά κομμάτια καρύδι. Το ίδιο ζαχαροπλαστείο διαθέτει και βασιλόπιτα τσουρέκι.

Κορυφαία, συγκλονιστική, υπέροχη, αφράτη και τριφτή συνάμα είναι και η βασιλόπιτα που δοκίμασα στο ζαχαροπλαστείο La Maison (Δημοσθένους 149, Καλλιθέα, τηλ. 216-7006-518). Αξέχαστη θα μου μείνει, καθώς ήθελα να πάρω μόνο το τσουρέκι, αλλά όταν δοκίμασα το κέικ, δεν μπορούσα να σταματήσω.

Το Fatto a Mano (Κώστα Βάρναλη 21, στο Περιστέρι, τηλ: 21057 77 407 και δεύτερο κατάστημα Συνταγματάρχου Ζησιμοπούλου 86, Παλαιό Φάληρο) έχει την μακράν την καλύτερη απλή βασιλόπιτα κέικ. Μαγικά αέρινη, δίχως ίχνος λιπαρότητας και γλυκιά τόσο όσο. Πρωτοχρονιάτικό Θαύμα!!!

Στο Παγκράτι το ζαχαροπλαστείο Lido (Χρεμωνίδου 35, τηλ. 210-7516.898). έχει ίσως την εγγυημένα καλύτερη βασιλόπιτα από πολίτικο τσουρέκι. Σταθερή γεύση και ποιότητα για πάρα πάρα πολλά χρόνια.

Πάρα πολύ καλό πρώτο γλυκό της νέας χρονιάς σε κέικ βρήκαμε και στο ζαχαροπλαστείο Bon Bon Fait Maison (Πολυδεύκους 39, Πειραιάς, τηλ.: 2104117999). Βασιλόπιτα κέικ, βουτυράτη, με έντονη γεύση αμυγδάλου και πικραμυγδάλου και πολύ αφράτη. Ιδανική για να τη βουτάς στο γάλα της επέμενες ημέρες.

Bon Bon Fait Maison

Το έθιμο 

Κατά τη θρησκευτική παράδοση, κάποτε την Καισάρεια της Καππαδοκίας στη Μικρά Ασία όπου επίσκοπος ήταν ο Μέγας Βασίλειος ήλθε να καταλάβει ο έπαρχος της Καππαδοκίας με πρόθεση να τη λεηλατήσει.

Τότε ο Μέγας Βασίλειος ζήτησε από τους πλούσιους της πόλης του να μαζέψουν όσα χρυσαφικά μπορούσαν προκειμένου να τα παραδώσει ως λύτρα στον επερχόμενο κατακτητή. Πράγματι συγκεντρώθηκαν πολλά τιμαλφή. Κατά την παράδοση, όμως, είτε επειδή ο έπαρχος μετάνιωσε είτε (κατ’ άλλους) εκ θαύματος ο Αγιος Μερκούριος με πλήθος αγγέλων απομάκρυνε τον στρατό του, ο έπαρχος απάλλαξε την πόλη από την επικείμενη καταστροφή.

Προκειμένου ο Μέγας Βασίλειος να επιστρέψει τα τιμαλφή στους δικαιούχους, μη γνωρίζοντας σε ποιον ανήκει τι, έδωσε εντολή να παρασκευαστούν μικροί άρτοι εντός των οποίων τοποθέτησε ανά ένα τα νομίσματα ή τα τιμαλφή και τα διένειμε στους κατοίκους την επομένη του εκκλησιασμού.

Το γεγονός αυτό απέληξε σε διπλή χαρά από την αποφυγή της καταστροφής της πόλης και η παράδοση συνεχίστηκε κατά τη μνήμη της ημέρας του θανάτου του (εορτή του Αγίου και Μεγάλου Βασιλείου).